עמודים - ביטאון הקיבוץ הדתי - ניסן תשפ"ג

״ ניר עציון • שנעסוק בחיזוק התורה והזהות היהודית, מתוך נאמנות ליהדות האורתודוקסית • חיזוק החיבור לעם ישראל • חיזוק תנועת ההתיישבות בכל שטחי ארץ ישראל – ביישובים חדשים וביישובים קיימים • להמשיך להכשיר את הדור הצעיר לשליחות ציבורית בעלת אופי של הציונות הדתית בגאווה לאומית • לחזק את ערכי הכבוד והחקלאות • לעסוק בחינוך חולמים יחד במסגרת תהליך חידוש שליחותנו, פועלת מזכירות התנועה להרחבת מעגלי האנשים שייקחו חלק בתהליך וישפיעו עליו. אחת הדרכים הייתה בקיום סדרת 'שבתות תנועה', שבהן הקשבנו לקולות השונים. בשבת 'הנהגות צעירות' אף עסקנו באופן מובנה בתהליך חידוש שליחותנו ובסוגיות העולות ממנו. בנוסף, ערכנו לפני כמה שבועות סקר, שנשלח בתפוצה רחבה ומגוונת לכל חברי וחברות הקיבוצים והיישובים של התנועה, במטרה לחוש את השטח ולסמן אילו ערכים מייצגים את התנועה כיום, ומהי תמונת העתיד של התנועה. ביקשנו מאנשים לחלום, לסמן כיוונים, לחזק ולצייר יחד חולמים יחד את תמונת עתיד משותפת. לסקר, שכותרתו ' איש ואישה, 350 השיבו קרוב ל־,'המחר של הקיבוץ הדתי .)24 קהילות התנועה (מתוך 20 , שבאו מקרב 87 ועד 15 מגיל 1950 שנת הקמה: נפשות 320 | בתי אב 103 משפחות נקלטו בעשור 4 3 האחרון לחברות מרכזיים: ענפים רפת, מטע בננות, מלון ניר עציון, מפעל מזון מסקנות הסקר מעניינות: חמשת הערכים שמייצגים את ערכי התנועה: תורה ועבודה 1 משימתיות וערבות הדדית 2 חקלאות 3 התיישבות 4 חינוך 5 חמשת התחומים שבהם צריכה התנועה לעסוק: חיזוק ההתיישבות 1 חיזוק הקשר לתורה ולמסורת 2 פעולות אקטיביות לחיבור בין חלקי העם השונים 3 חיזוק החקלאות, בדגש על עבודה עברית 4 חיזוק הקהילות - בדגש על קליטה, צמיחה וקשר בין דורי 5 אמירות חשובות אלה יובאו בחשבון בהמשך התהליך, ויעלו בדיונים בכנס ההנהגות ובמועצת התנועה. לפניכם אמירות מתוך הסקר: מרחבי חלימה דחי םימלוח צעירה שתלויה בהוריה לשכר לימוד או קורת גג, תריב עם ההורים שלה מה ללכת ללמוד כי הם משלמים, או איך היא תחיה כי היא גרה אצלם. הם רצו אהבה פשוטה. והם הפריטו, והרבה אנשים באמת נשארו לבד, והרבה אנשים שם עדיין לבד, ובגיל שמונה עשרה הם עוברים רחוק מההורים ומתחילים חיים חדשים ואם אין שם אהבה גם אין קשר. אבל לא כולם כאלה, מי שנשאר קרוב יודע שהוא שם בשביל מערכת היחסים המשפחתית, לא כי תלויים בו או כי הוא תלוי באחרים. מי שמבקר את אביו המבוגר עושה זאת כי הוא רוצה וכי אכפת לו, לא כדי לטפל בו ולריב איתו ולהגיד לו איך הוא אמור לחיות, ואם האב הזקן רוצה לזרוק מכל המדרגות את ילדיו המעיקים בדאגתם, הוא יכול לעשות זאת בלי לפחד שלא יהיה מי שיהיה שם עבורו. החזון שלי לקיבוץ הדתי הוא קהילה של משפחות שחיות יחד עם חזון משותף, זו לצד זו בלי להגיד אחת לשנייה איך לחיות, מה לאכול ואיפה. קרבה פשוטה של אנשים שבחרו לחיות זה לצד זה. כבת משק אני יודעת שתנועות כמו אלה רוצות להרחיב את מעגלי ההשפעה שלהן, אני אומרת יופי. קיבוץ כזה שאין בו יחסי תלות וכפייה בין חבריו, הוא העתיד. אנשים רוצים להתקבץ בקהילות על פי השקפת עולמם, ״הכישלון של הניסוי הקיבוצי״ זה שהדור השלישי התקשה לקיים, הוא בכפייה וההתערבות המיותרת אחד בחיים של השני. חיים בקהילה תומכת, הם מה שכולם רוצים. הקיבוץ המתחדש התנחל בלבבות ובני המשק חזרו הביתה ברגע שנפתחו השערים. איתמר שלי, בן הארבע עשרה, היה רוצה שנגור בשדה אליהו. הוא מאוד אוהב להגיע לסבא וסבתא. חלום חייו יתגשם אם הוא יוכל בכל יום להצטרף לסבתא לסיבוב ברגל לאורך גדר המערכת ואז להיכנס לביקור בכולבו לראות מה חדש ומה מפתיע. כרגע זה עוד לא מעשי, אבל אולי בקרוב עם השינויים באורח החיים, יצטרף לקיבוץ הדתי איש צעיר שמכיר את הקיבוץ מבחוץ פנימה. הוא ירגיש שייך אבל בני המשק יסתכלו עליו במבט שבני משק מסתכלים בו על החדשים, והוא ידע מבפנים שהוא לא חדש כמו שנדמה להם. , כרגע סופרת, כרגע מתגוררת ניצה טרבלסי ברחובות עם בעל, ילד וכלב חייתי בהרבה מקומות, ועסקתי בהרבה עיסוקים, בכל מקום תמיד אהיה בת שדה אליהו.. shutterstock : צילום 56 )2( 800 | עמודים 57 ניסן תשפ"ג

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=