הנקודה מנתה בתחילת דרכה חברים מעטים. קבוצה של בוגרי הכשרה מגרמניה שנקראה קיבוץ "אמונים" - ישבה שמונה שנים בחולות נחלת יהודה שליד ראשון לציון, ושם נולדו גם ילדי הקיבוץ הראשונים. קבוצה זו שכבר גיבשה לעצמה אורח חיים של "תורה עם דרך-ארץ" וטיפחה את דמות "החלוץ תלמיד חכם" הטביעה את חותמה על דמותה של הקבוצה החדשה והשפעתה ניכרת עד היום. עם השנים, התרחבה הקבוצה והפכה לקבוצה רב-גונית ותוססת.
סמוך לקום המדינה הצטרפו חבריעליית הנוערמצרפת,הולנד,בלגיה, וצ'כיה, שבאו מהתופת, מאימת השואה, אך הביאו עימם רוח חדשה ותרבות עשירה.
בתחילתשנות החמישיםהגיע גרעין "גאולים", ובתחילתשנות השישיםהגיע אף גרעין "יבנה" שהם חניכי תנועת בני עקיבא שבחרו להגשים את דרךתורה ועבודה. אחריהם עברו בקבוצה גרעינים רבים שכל אחד מהם השאיר נציג או שניים בקיבוץ אך ראויים לציון גרעיני "הראל", "שחם" ו"שחף" שרבים מהם השתקעו בקיבוץ.
גד"ש
מטע
פלציב
מעין יהודה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית נולום ארווס סאפיאן - פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק - וענוף נולום ארווס סאפיאן - פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק - וענוף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי הועניב היושבב שערש שמחויט - שלושע ותלברו חשלו שעותלשך וחאית נובש ערששף. זותה מנק הבקיץ אפאח דלאמת יבש, כאנה ניצאחו נמרגי שהכים תוק, הדש שנרא התידם הכייר וק.