גאוות יחידה /// אין על הקיבוץ הדתי /// לא להפסיק עם התנועה אף פעם /// שהסמינרים לנוער ימשיכו ויגדלו כי זה ממש חשוב /// חינוך למורכבות ״יש תחושה שלא באמת מחנכים למורכבות. לרוב יש בעיקר דעה אחת .שמוצגת לגבי דרך ההתיישבות בארץ, וקצת חוסר פתיחות לדעות שונות״ הכותבת טוענת שהיא מרגישה את זה יותר מהילדים מאשר מהמדריכים, אבל שהמדריכים לא כל כך עוצרים את זה... ערך העבודה ללא תשלום למען חברה או קבוצה, ללא רווח פרטי ״זה הערך הכי גדול שקיבלתי מהחינוך בתנועה. אני תורם ותורם בכל מקום שאני מגיע אליו״. מה מייחד את הקיבוץ הדתי בעיניך? האם יש עוד משהו חשוב שרצית שנדע? הצניעות והפשטות במגוון תחומי החיים 50% ההשקעה בחינוך הבלתי פורמלי ברמה גבוהה 46% עיסוק במעורבות ועשייה למען החברה 42% שאלות למנהיגי התנועה • מהו תפקיד התנועה בעולם המודרני? • איך ההנהגה רואה את התנועה בעוד עשור? אחת העונות ביקשה לברר • מהי משנת הקיבוץ הדתי? וטענה שהיא מרגישה שאיבדנו אותה. על היום שאחרי ההפרטה של כלל קיבוצי התנועה: • האם התנועה תצליח להיכנס לקיבוצים או תתפורר? • האם אתם חושבים שלתנועה יש עדיין ערך והשפעה על החברה? ואיך מתמודדים עם השינויים שהקיבוצים בפרט והתנועה ככלל עוברים? • האם אפשר לשנות משהו בחינוך כדי שיותר צעירים מהתנועה ירגישו זיקה לערכיה כתנועה דתית? מה נעשה בתחום? • האם לא כדאי להתחיל לקיים סמינרים לחיילים או לחיילים משוחררים? האם לא כדאי לבסס יותר את הערכים שאליהם אנו שואפים ולהציג, • את הקריטריון המוסרי/ערכי/תורני שאנו כחברה (בתור הקיבוץ הדתי) מאמינים בו, ועל גבי זה לבנות את השקפת העולם? הדור הצעיר בתנועה ןפחר תנומת 50 )1( 801 | עמודים 51 ניסן תשפ"ג
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=